Thursday, April 8, 2010

Hari yang meletihkan

Hari ini hari yang meletihkan pada aku... kerana aku melakukan 2 aktiviti berat hari ini. pada sebelah pagi aku belajar teknik2 melompat jauh. penatnyer... banyak teknik yang di pelajari.

teknik-teknik melompat jauh:
1) mencari jarak sendiri- aku berlari sebanyak 5 kali pada jarak 50 m. kak ila melihat titik pecut kelajuan max aku. macam mana nak tahu kelajuan max? hurm... kalau nak tau di mana tibe kite mula perlahan, maka di situlah titik max kita. cari purata untuk 5 larian kita itu. bila dah tau purata, kira langkah ke garisan permulaan kita lari.. jarak aku adalah 16 langkah berlari perlahan.

2) aku melompat di atas kerusi gymnastik untuk mempelajari teknik melompat dengan sudut 45 darjah.. jangan lupa ketika melompak mestilan single take off, landing 2 kaki di bengkokkan.

Setelah mempelajari teknik2 nya, aku rase mudah dan aku berasa selesa..


itu citer di sebelah pagi...

ini plak citer ku di sebelah petang. aku ade latihan kawad pada pukul 3.30 petang. aku skang masih konfius dimana dan bagaimana format untuk aku berjalan ketika hari yang sebenar...

aku dah mengantuk ni.. esok pagi ada latihan lagi.. aku harus mendapatkan tidur yang cukup...

No comments:

Post a Comment